Els empresaris demanden baixada de l’IVA, incentius fiscals, ajudes directes i tests ràpids per a evitar que el Nadal sigui una ruïna
Blanca López
Amb el bloqueig dels test d’antígens o test ràpids, sense rebaixes de l’IVA ni altres incentius fiscals, sense ajudes directes, i només amb crèdits, bàsicament a través de l’Institut de Crèdit Oficial (ICO), en el sector turístic es parla de pèrdues monumentals que podrien aconseguir els 106.000 milions d’euros —segons dades de *Exceltur—, deixant el turisme al nivell de l’Espanya de 1995.
Actualment, a Espanya només hi ha oberts un 15% dels hotels, la capacitat d’aforament dels quals s’ha reduït, a més, al 10%, perquè aquest és el percentatge de llits que s’obren per al viatger. La pròxima campanya de Nadal està molt a la vora, però sense l’eficient i comercial pont de la Constitució i amb pràcticament Espanya sencera amb tancament perimetral, les expectatives no són optimistes. Per aquesta raó, el sector urgeix al Govern a prendre mesures. Una de les més sonades és la possibilitat de practicar tests ràpids d’antígens per a donar més seguretat a la mobilitat.
El millor exemple de la bona resposta dels antígens és Canàries, on el turisme havia començat a enlairar abans del decret del Govern, que establia que les PCR són les úniques proves vàlides per a viatjar a Espanya des de l’estranger. No obstant això, les *PCR no es fan en tots els països d’Europa, romanent aquestes restringides a personal sanitari i malalts, com és el cas d’Alemanya. D’aquesta manera, els tests d’antígens es presenten com una opció ràpida i barata per a atreure al turisme estranger i nacional.
EQUIP HLCLUB