Les noves tecnologies, la creativitat i una experiència del client adaptada a les noves expectatives, fonamentals per a la transformació del turisme
Encara que alguns es limiten a coexistir amb la incertesa, uns altres veuen la situació actual com una oportunitat de transformar el sector turístic, de manera que aquest es recuperi com més aviat millor i no depengui tant de factors externs. És una opinió que sostenen molts experts del sector, que aposten per les noves tecnologies per a incrementar l’eficiència de les companyies i per la creativitat per a abordar noves maneres de fer negoci.
Una altra basa propulsora per a vèncer la pandèmia seria, diuen, l’experiència del client, que ara demanda personalització i simplificació dels processos d’atenció al consumidor. És fonamental adaptar-se al canvi d’expectatives del client, en la llista de preocupacions del qual lideren actualment la salut i la seguretat. Els números són clars: El 58% dels usuaris no té confiança a l’hora de viatjar amb avió, el 47% a allotjar-se en un hotel i el 42% a llogar un cotxe, segons un estudi realitzat per la multinacional Accenture.
Les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i Turespaña tampoc són optimistes: El nombre acumulat de turistes estrangers a Espanya no ha fet més que descendir des de gener, aconseguint el mes de setembre passat un índex del -72,9%. A més, el sector s’exposa a perdre fins a un 44% del seu PIB durant aquest any. Aquestes són només algunes de les conseqüències derivades de la pandèmia de la Covid-19, que ha colpejat amb duresa en el panorama espanyol.
El temps ens dirà quin escenari acabarà imperant a l’Espanya post-coronavirus i si el sector turístic serà capaç de vendre’s amb una proposta de valor més innovadora que el turisme tradicional de “sol i platja”.